ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Παιδαγωγικό πρόγραμμα Ελληνικών και Αγγλικών



Το Παιδαγωγικό Πρόγραμμα στοχεύει στη νοητική ανάπτυξη του παιδιού, την κοινωνική και συναισθηματική, την αισθητική, τη φυσική του ανάπτυξη, στην ήπια μετάβασή του από το Σπίτι στο Σχολείο και γενικότερα στην υποστήριξή του στα πρώτα βήματα που κάνει για την θεμελίωση της προσωπικότητας του.

Για τη νοητική ανάπτυξη, ενθαρρύνεται το παιδί να μαθαίνει, ερεθίζεται η περιέργειά του, ωθείται να χρησιμοποιεί τη γλώσσα. Με ασκήσεις που αφορούν στη γνωριμία με το σώμα του, τις αισθήσεις, το φυσικό περιβάλλον, την ικανότητα, μέσω προσεκτικής παρατήρησης, να καταλάβει τις διαφορές και τις ομοιότητες, τη συναίσθηση του χρόνου, τη σχέση αιτίου-αιτιατού, με προγραφικές και προμαθηματικές ασκήσεις και με παιχνίδι, που είναι ο καλύτερος τρόπος για να μάθει το παιδί αυτά που κανένας δεν μπορεί να διδάξει… αλλά και με τον σύγχρονο τρόπο της χρήσης computer με ειδικά για την ηλικία του προγράμματα. Το 1993 είμαστε ο παιδικός σταθμός που σε συνεργασία με το πανεπιστήμιο Αθηνών συμβάλαμε στην έρευνα για την χρησιμότητα των Η/Υ στην εκπαιδευτική διαδικασία .



Για την κοινωνική-συναισθηματική ανάπτυξη, δίνεται η δυνατότητα στο παιδί να δημιουργήσει σταθερές σχέσεις, να αποκτήσει την αίσθηση της ευθύνης, να αναπτύξει την αυτοπεποίθησή του, την ανεξαρτησία του και την αυτοσυγκράτησή του. Ομαδικές δραστηριότητες μαθαίνουν στο παιδί να είναι μέλος μιας ομάδας, την ανάγκη συνεργασίας και προσαρμοστικότητας, ευγένειας και φροντίδας για την επίλυση διαφορών, επισημαίνουν τη διαφορά της κοινωνικά αποδεκτής και μη συμπεριφοράς, μειώνουν την εγωκεντρική σκέψη, ενισχύουν την πίστη του παιδιού στην προσωπική του αξία. Παράλληλα για την οικολογική του διαπαιδαγώγηση, προσφέρονται συχνοί περίπατοι στη φύση, απλά μαθήματα φυσικής ιστορίας, περιποίηση των φυτών στον ειδικό χώρο στον κήπο του Σταθμού, δραστηριότητα που οξύνει την παρατηρητικότητα του παιδιού και το μυεί στην αγάπη και το σεβασμό της φύσης.



Για την αισθητική και δημιουργική ανάπτυξη, το παιδί αφυπνίζεται προς την ιδέα του ΄΄ωραίου΄΄, τον διαχωρισμό και το προσωπικό γούστο αλλά κυρίως ενθαρρύνεται να είναι το ίδιο δημιουργικό και να μπορεί να εκτιμάει την ομορφιά στα πράγματα και τη φύση. Μια σειρά από αισθητικές και δημιουργικές ασχολίες παρέχονται στο παιδί όπως η ζωγραφική, η πλαστική με πλαστελίνες-ζυμάρι-πηλό, η αφήγηση ιστοριών και η δραματοποίηση, οι μουσικοκινητικές δραστηριότητες κ.α.



Για τη φυσική ανάπτυξή του, το παιδί μαθαίνει να χρησιμοποιεί το σώμα του σωστά, να ελέγχει την κίνησή του, να απολαμβάνει τον καθαρό αέρα, το παιχνίδι, το σωστό φαγητό και ύπνο και να ακολουθεί τους κανόνες σωματικής υγιεινής. Με κατάλληλες για την ηλικία του σωματικές ασκήσεις, με κινητικό παιχνίδι, με ομαδικά και ατομικά αθλητικά παιχνίδια, μαθήματα κολύμβησης και συνεχή ιατρική παρακολούθηση, υποστηρίζεται η σωματική ανάπτυξη του παιδιού.



Για την ομαλή μετάβαση του παιδιού από το Σπίτι στο Σχολείο, δύο χώρους τόσο ίδιους αλλά και τόσο διαφορετικούς, το παιδί περιβάλλεται με την αγάπη, την στοργή, την τρυφερότητα των έμπειρων Νηπιαγωγών αλλά και ενισχύεται να ενταχθεί, για πρώτη του φορά σαν ισότιμο μέλος στη μικρή κοινωνική ομάδα του Σταθμού. Με την καλή συνεργασία και τη συνεχή επικοινωνία με τους γονείς, τις χρήσιμες συμβουλές της Παιδοψυχολόγου που συνεργάζεται με το abc Nursery School αλλά κυρίως την υπευθυνότητα και την προσωπική φροντίδα της Δ/νσης και όλου του προσωπικού του Σταθμού, το παιδί υποστηρίζεται αποτελεσματικά στο σημαντικό αυτό σημείο της κοινωνικοποίησής του.



ΑΓΓΛΙΚΟ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Το Αγγλικό παιδαγωγικό πρόγραμμα ακολουθεί την εξέλιξη του συνολικού προγράμματος και στοχεύει στην εξοικείωση του παιδιού με την αγγλική γλώσσα, στη μάθηση βασικών εκφράσεων και λέξεων και κυρίως στη δυνατότητά του να αντιλαμβάνεται και να χρησιμοποιεί με άνεση όσα μαθαίνει. Σ'αυτό βοηθάει η μικρή του ηλικία που του επιτρέπει να ακούει, να μιμείται με ευκολία και να καταγράφει αλλά και οι έμπειρες αγγλίδες νηπιαγωγοί, οι οποίες με το παιχνίδι, το τραγούδι, τις κατασκευές και άλλες δραστηριότητες το οδηγούν ήπια στη γνώση και τη χρήση της αγγλικής γλώσσας. ανάλογα με την ηλικία του και την τυχόν προηγούμενη εμπειρία του.